bobinaj motoare electrice

Bobinaj motoare electrice cu rotor in scurtcircuit, pompe apa si vibratoare industriale pentru aplicatii profesionale

Executam reparatii motoare electrice si reparatii de pompe industriale la sediul nostru de langa Bucuresti, in Bragadiru judet Ilfov unde dispunem de atelier de bobinaj motoare electrice.

Ne adresam numai la aplicatii profesionale, si prin urmare lucram doar cu persoane juridice.

Dispunem de piese de schimb originale, si colaboram cu multi producatori de motoare electrice si de pompe de apa, de unde putem importa piese de schimb daca nu le avem pe stoc

Reparam motoare electrice standard si motoare electrice speciale (cum ar fi motoarele electrice de vibratoare, de pompe etc) si reparam pompe de apa industriale

 

Reparatii motoare electrice standard de curent alternativ

Bobinam motoare electrice cu rotor in scurtcircuit pentru majoritatea aplicatiilor industriale.

Folsim materiale electroizolante superioare de import, clasa de izolatie clasa H (rezista la 180grade Celsius). Se aduc de import, deoarece pe piata din Romania se cauta doar materiale slabe, ieftine. Materialele noastre sunt facuta sa reziste la 180grade Celsius, spre deosebire de ce se gasesc local pentru temperaturi de 120-155grade Celsius.

De asemenea folosim la bobinaje conductor de bobinaj superior ce rezista la 200 grade C, in comparatie cu multi furnizori ce folosesc doar de 155grade.

Folosirea de materiale superior calitativ, precum manopera de calitate, face ca reparatiile noastre sa reziste la aplicatii negre, industriale.

 

Reparatii motoare electrice pentru aplicatii speciale

Reparam motoare electrice speciale, unde inlocuirea cu un motor nou original este foarte scumpa, sau pur si simplu motoarul are caracteristici speciale si nu poate fi inlocuit cu un motor standard din stoc.

In aceasta situatie rebobinarea motoarele este singura solutie. Cum am spus, se folosesc materiale de calitate inalta. Personalul nostru are peste 30ani experienta in domeniul reparatiilor motoarelor electrice. Toate acestea facand ca reparatia se fie de foarte buna calitate

 

Reparatii pompe de apa industriale

Reparam pompe de apa de suprafata si submersibile

Operatiile ce le putem efectua in cadrul reparatiilor pompelor de apa:

  • -Demontarea motorului si a pompei
  • -Bobinajul motorului electric; eventual si alte operatiuni de reparatii, cum ar fi mici remediere mecanice
  • -Schimbarea garniturilor de etansare este recomandata in cadrul reparatiilor pompelor de apa, dar nu este obligatorie
  • -Schimbarea rulmentilor
  • -Daca si alte piese ale pompei de apa sunt defecte, daca este o marca consacrata in general avem contact cu producatorul si o putem aduce
  • -Probe electrice si in multe cazuri putem face si probe cu apa pentru verificare etansarii

De asemenea putem oferi pompe industriale noi.

Etapele ce le parcurgem pentru reparatii motoare electrice in cadrul atelierului de bobinaj din Bucuresti – Ilfov

In procesul de reparatii motoare electrice parcurgem in general urmatorii pasi:

-Inainte de operatie de bobinare motor, prima operatie ce se face este cea de constatare. Aici vedem ce probleme are motorul precum si cauza defectarii.

Determinarea cauzei este foarte importanta. Daca este o problema de instalatie, pe langa reparatia motorului trebuie intervenit si asupra instalatiei, cauzei, pentru ca problema sa nu se repete.

-Dupa constatare facem oferta pentru reparatie (bobinare motor, schimb rulmenti etc) si devizul.

In cazul in care costul bobinajului motorului electric sau al reparatiei este mare in comparatie cu un motor nou, propunem la beneficiar si alternativa unui motor nou din stoc.

-Executam bobinaj de statoare trifazate si monofazate, cu puteri pana in 90kW. Facem bobinaj stator pompe si de vibratoare industriale, bobinare motor ventilator si altele.

Pentru reparatii motoare electrice folosim materiale electroizolante superioare de clasa H.

Clasa H reprezinta temperatura superioara la care rezista izolatia bobinajului, si anume 180grade Celsius. Pe piata am intalnit in general materiale inferioare calitativ de clasa B sau F.  Astfel unele din materialele le aducem din import.

Sarma se scoate din motor numai la rece. Nu ardem bobinajul pentru a-l scoate mai repede deoarece aceasta operatie ar duce la pierderea calitatii tablei din stator, ceea ce ar duce la pierdere din putere.

-Exista cazuri cand in cadrul reparatiilor de motoare electrice, cand pe langa bobinajul motoarelor electrice sunt necesare si reparatii mecanice; la atelierul nostru de bobinaj din Bucuresti, Ilfov, pe langa bobinaj motoare electrice se executa si anumite remedieri mecanice, randalinare lagare rulmenti, remediere cota rulment, cota ax, executie canal de pana nou.

-Schimbul de rulmenti se face obligatoriu la fiecare reparatie, deoarece un rulment vechi sau cu probleme poate cauza probleme in functionare daca nu se schimba.

-In cazul motoarelor cu frana electromagnetica, ce necesita schimbarea franei, de obicei avem posibilitatea sa adaptam o frana de-a noastra.

-Dupa reparatia motoarelor electrice, acestea se testeaza pe bancul nostru de probe disponibil la atelierul nostru reparatii motoare din Bucuresti. Se efectueaza probe de serie (rezistenta ohmica, rezistenta de izolatie, probe de rigiditate dielectrica, precum cu probe si masuratori la functionarea in gol si in scurtcircuit cu rotorul blocat).

 

Recomandari pentru punerea in functiune dupa rebobinarea motoarelor electrice

-Inainte de punerea in functiune trebuie verificate reglajele la protectiile motoarelor (suprasarcina si lipsa faza)

-Se porneste motorul in gol; se verifica sensul daca este cel corespunzator, dupa care se masoara curentul de mers in gol si tensiunea pe fiecare faza; Atentie operatiunile de punere in functiune se efectueaza numai de catre personal calificat;

-Daca bobinajul motorului electric este corespunzator curentul pe fiecare faza ar trebui sa fie aproximativ la fel

-Se face un rodaj in gol de 30minute (la motoarele electrice trifazate; cele monofazate nu se vor utiliza  in gol)

-Daca pornirea a decurs normal, curentii sunt egali, se incarca motorul pana la sarcina nominala; Se masoara curentul din nou si se verifica sa fie mai mic decat cel trecut pe eticheta;